Общинския път BGS 1212 e връзка на селата Атия, Росен и Равна гора с второкласния път II-99 Бургас-Созопол-Приморско от републиканската пътна мрежа и с областен център-Бургас, както и с третокласния път III 992 Росен-Веселие-Ясна поляна. Пътят има главно местно значение и се ползва целогодишно като осигурява пряка транспортна връзка на отделните селища от вътрешността на Община Созопол с крайморските курорта в района.. Съст...
Общинския път BGS 1212 e връзка на селата Атия, Росен и Равна гора с второкласния път II-99 Бургас-Созопол-Приморско от републиканската пътна мрежа и с областен център-Бургас, както и с третокласния път III 992 Росен-Веселие-Ясна поляна. Пътят има главно местно значение и се ползва целогодишно като осигурява пряка транспортна връзка на отделните селища от вътрешността на Община Созопол с крайморските курорта в района.. Състоянието на пътната настилка и отделните елементи на пътното трасе е много лошо. Асфалтовото покритие е силно амортизирано и на места има пропадане на настилката и дълбоки коловози. Крайпътните окопи са засипани и при по-интензивни валежи водата се стича по настилката. Съществуващите малки съоръжения (водостоци) са затлачени и не функционират нормално. Габаритът на пътя е 6/8м. Целта на проекта за Реконструкция и рехабилитация на общински път BGS 1212 с. Aтия с. Росен с. Равна гора- Етап I А: Участък от км 0+000 до км 3+470, част от общинската пътна мрежа на община Созопол е да подобри транспортно експлоатационните характеристики, като повиши безопасността на движение и комфорта при пътуване. Проектът за реконструкция и рехабилитация на Общински път BGS1212 Атия Росен Равна гора е разработен във фаза технически проект. Пътят BGS 1212 свързва с. Атия , с. Росен и с. Равна гора с второкласния републикански път II-99. Общинския път има главно местно значение и се използва целогодишно за осигуряване на пряка транспортна връзка на отделни населени места от вътрешността на община Созопол с гр. Созопол и околните крайморски курорти в района. Пътят е разделен на отделни етапи, като Етап I започва при km 0+000 в кръстовище с път II 99 и завършва при km 7+279.27 (о.т. 59 начало на границите на с. Росен). Етап I е разделен на два подетапа Етап I А участък с дължина 3470м, който обхваща трасето от км 0+000 до 3+470 и Етап I Б участък с дължина 3809.27м, който обхваща трасето от км 3+470 до 7+279.27. Предмет на настоящата обществена поръчка е Етап I А: Участък от км 0+000 до км 3+470. Началото на разглеждания участък е при km 0+000 в кръстовище с път II - 99, като същинската рехабилитация ще започне 50м след съществуващото кръстовище в посока растящия километраж. Края на участъка се намира на km 3+470, между регулациите на с. Атия и с. Росен. При разработката на проектното решение е заснет съществуващия път през 10 м в оста и в двата ръба на настилката. Заснети са всички допълнителни асфалтови площи, кръстовища и зауствания. Оста на проектното решение е водена в средата на настилката при максимално запазване на съществуващите елементи на пътя. Оптимизирането на пътната ос е извършено със специализирани програмни продукт и е изведена като данни за отклоненията на проектната от съществуващата ос чрез прави, циркулярни, съчетани с преходни криви клотоиди. Представена е таблица Изчисление на Трасе в план Главни точки . Общата дължина на трасето е 3470.00m. Проектните габарити са приети така, че да отговарят на действащите в момента НПП като основната цел е била да са най-близки до съществуващите в рамките на допустимите отклонения от Техническото задание. Нивелета Нивелетата на пътя е съобразена с теренната линия на съществуващия път и е с нивелетни разлики, съобразно изискванията за носимоспособност на настилката. Тя е проектирана в средата на пътя, като се държи сметка и за нивото на ръбовете на настилката. Нивелетната линия е направена с прави и вертикални криви, като радиусите на вертикалните криви отговарят на изискванията за проектната скорост. Избор на тип настилка В проекта е предложено за горен пласт на покритието - плътна асфалтобетонова смес тип А с дебелина 40 mm, произведена съгласно изискванията на БДС 4231 с дебелина 40 mm. За смесите тип А се използват каменни фракции с коефициент за ускорено полиране равен или по-голям от 50. Типов напречен профил Типът напречен профил е решен при габарит: За участък от км 0+000 до км 0+210 ( от път II - 99 до регулация на с. Атия) Проектна скорост-50 km/h Габарит -8,00 m Пътното платно-6,00 m, включващ: Ленти за движение 2 х 3.00 m; Банкети 2 х 1.00 m За участък от км 0+210 до 2+480 Проектна скорост-50 km/h Габарит -съгласно регулацията Пътното платно-6.0 m, включващ: Ленти за движение 2 х 3,00 m За участък от км 2+480 до км 3+470 Проектна скорост- 50 km/h Габарит-8,00 m Пътното платно 6,00 m, включващ: Ленти за движение 2 х 3.00 m; Банкети 2 х 1.00 m В участъка на преминаване през населеното място са допуснати минимални отклонения от съществуващото трасе на пътя и е запазен съществуващия габарит, като се запазва ширината на съществуващите тротоари. Всички ширини - на настилката, банкетите и тротоарите са описани подробно в таблицата за проектни ширини и отклонение на проектната ос и във ведомостите за банкетите и тротоарите. В участъците на уширяване на настилката над 25 cm и в хоризонталните криви уширението е за сметка на банкета и се запазва съществуващия сервитут на пътя. Проектният напречен наклон в права е 2,5%. Напречният наклон в крива е изчислен на база проектната скорост. Проектните решения с всички детайли са дадени в проекта за напречни профили