Предмет на настоящата обществена поръчка е Извършване на анализ, спрямо разработените и одобрени специфични цели на защитени зони от Натура 2000 за обекти от РПМ . Целта на поръчката е сключване на Рамково споразумение с потенциален/ни изпълнител/и за срок от 48 (четиридесет и осем) месеца или до изчерпване на финансовия ресурс, притежаващ/и правоспособност, технически и професионални способности за изпълнение на дейностит...
Предмет на настоящата обществена поръчка е Извършване на анализ, спрямо разработените и одобрени специфични цели на защитени зони от Натура 2000 за обекти от РПМ . Целта на поръчката е сключване на Рамково споразумение с потенциален/ни изпълнител/и за срок от 48 (четиридесет и осем) месеца или до изчерпване на финансовия ресурс, притежаващ/и правоспособност, технически и професионални способности за изпълнение на дейностите, включени в обхвата на Рамковото споразумение, на който да се възлага извършване на анализ, спрямо разработените и одобрени специфични цели на защитени зони от Натура 2000 за обекти от Републиканската пътна мрежа (РПМ). Кратко описание: Разработването на специфични и подробни природозащитни цели е в изпълнение на насоките на Европейската комисия за постигане на пълно съответствие с изискванията на Директива 92/43/ЕИО за опазване на природните местообитания и на дивата флора и фауна и на Директива 2009/147/ЕО относно опазването на дивите птици и са разработени конкретно за всяка защитена зона. Те се разработват в съответствие с одобрената от министъра на околната среда и водите Концепция за разработване на специфични и подробни природозащитни цели на ниво защитена зона за зони от екологичната мрежа Натура 2000 . Специфичните и подробни цели са основата за по-прецизно определяне на природозащитните мерки за опазване и трябва да се основават на научни познания и качествена информация за състоянието на съответната зона, видовете и природните местообитания, предмет на опазване в нея, както и за основните въздействия и заплахи, които могат да им повлияят. С оглед гореизложеното е необходимо да бъдат предприети научно-обосновани действия с цел извършването на анализи спрямо разработените и одобрени специфични цели на защитените зони от Натура 2000, чрез наблюдения, анализиране, измерване, оценка и картографиране. Резултатите се систематизират, анализират и отразяват, като се вземат предвид най-новите изискванията на националното и европейското законодателство (Директива 92/43/ЕИО за опазване на природните местообитания и на дивата флора и фауна; Директива 2009/147/ЕО относно опазването на дивите птици; Концепция за разработване на специфични и подробни природозащитни цели на ниво защитена зона за зони от екологичната мрежа Натура 2000 и др.), по отношение на методите за оценка на специфичните цели на защитените зони. Настоящата процедура е за сключване на Рамково споразумение, в което не са определени всички условия, въз основа на което ще бъдат възлагани отделни поръчки за извършване на услугата. След провеждане на процедурата с участниците, определени за потенциален/ни изпълнител/и, ще бъде сключено Рамково споразумение, а не договор за възлагане на обществена поръчка. Рамковото споразумение ще бъде сключено за срок от 48 (четиридесет и осем) месеца или до изчерпване на финансовия ресурс, с първите 3 (трима) класирани участници, респективно 3 (трима) потенциални изпълнители или по-малко, в зависимост от подадените и допуснати до класиране участници. В Рамковото споразумение не са определени всички условия за възлагане на конкретните договори. 2. Предметът на обществената поръчка, както и на конкретните възлагания (договори), включва описание на дейностите по поръчката, както следва: а) Определяне на очакваните въздействия от инвестиционното предложение; б) Определяне на обхвата на оценката и зоната на въздействие на инвестиционното предложение; в) Определяне и оценка на кумулативното въздействие; г) Определяне на засегнатите целеви обекти (типове природни местообитания и видове); д) Оценка на екологичната свързаност на засегнатите целеви обекти; е) Оценка на въздействията на инвестиционното предложение върху специфичните цели на засегнатите целеви обекти; ж) Преглед на ефективността на смекчаващите мерки; з) Изготвяне на база данни слоеве от извършените GIS (Географска информационна система) анализи спрямо специфичните консервационни зони; и) Изготвяне на GIS анализ на загуба на площи за видове и типове природни местообитания представени в табличен вид; й) Моделиране на разпространението на емисии във въздуха (При необходимост); к) Моделиране на разпространението на шум (При необходимост); л) Анализ на кумулативното въздействие; м) Оценка на въздействието на инвестиционни предложения (ИП) върху видове и типове природни местообитания; н) Екологична свързаност на видове и типове природни местообитания; о) Оценка на въздействието на ИП върху специфичните цели на защитените зони. п) Всички останали дейности, необходими за изпълнението на предмета на обществената поръчка. 3. Извършването на анализа, спрямо разработените и одобрени специфични цели на защитени зони от Натура 2000, за обекти от РПМ, трябва да съдържа минимум следната информация: а) Обща информация: кратко описание на инвестиционното предложение (ИП); Защитени зони (ЗЗ) от мрежата Натура 2000, които ще бъдат засегнати от ИП; - данни за (идентификационен код и име) площ; процентно отношение на засегнатата от ИП територия/обхват спрямо общата площ на зоната; описание на предмета на опазване; реално картиране на площта на местообитанията в защитената зона, при необходимост, информация за специфичните и подробни цели на опазване за засегнатите защитени зони и описание на режимите въведени със съответната заповед на Министерство на околната среда и водите (МОСВ). б) Определяне на очакваните въздействия от ИП: - идентификация на очакваното въздействия на инвестиционното предложение (ИП) върху природните местообитания, местообитанията и популациите на видовете; Параметри за оценка на въздействията; Оценка степента на въздействие; Рискове, които могат да генерират допълнителни въздействия. в) Определяне на обхвата на въздействието и зоната на въздействие на инвестиционното предложение: - използвани данни и информация от: Докладите по по оценка въздействието върху околната среда (ОВОС) и Доклад за оценка на степента на въздействие върху защитени зони (ДОСВ), и проектни материали от трасето; докладите с разработените специфични цели на засегнатите защитени зони; допълнителни проучвания, от научни публикации и други проучвания, свързани с чувствителността на конкретните целеви обекти към различни въздействия; GIS база данни. г) Определяне на обхвата на оценката на въздействието и зоната на въздействие на инвестиционното предложение, относно: - загуба на природни местообитания и местообитания на видове; промяна (деградация и/или трансформация) на природни местообитания и местообитания на видове; фрагментация на природни местообитания и местообитания на видове; безпокойство на видове; намаляване на популацията на видове, в резултат от увеличаване на тяхната смъртност, предизвикана от ИП. д) Определяне и оценка на кумулативното въздействие; е) Определяне на засегнатите целеви обекти - приоритетни за опазване типове природни местообитания и/или местообитание на приоритетен вид (типове природни местообитания и видове) : - Източниците на използвана информация; - Описание на наличните данни, използвани за приоритетните видове и местообитания в зоните от Натура 2000: посочване на година, източник, покритие; вкл. описание на елементите/темите, които не могат да бъдат обхванати поради липса на данни, установени междинни специфични и подробни цели и др.; ако е необходимо/възможно - включване на предложения за преодоляване на пропуските/липсата на данни. ж) Идентификация на екологичните връзки на засегнатите целеви обекти; - Оценка на въздействията на инвестиционното предложение и на всяка от възможните/предложените алтернативи върху специфичните цели на засегнатите целеви обекти/ приоритетни за опазване типове природни местообитания и/или местообитание на приоритетен вид: с оглед постигането на специфичните природозащитни цели за видовете и природните местообитания, за всяка от защитените зони от мрежата Натура 2000, засегнати от въздействията/потенциалните въздействия; з) Преглед на ефективността на предложените смекчаващи мерки и при необходимост идентифициране на нови смекчаващи и/или компенсаторни мерки относно ограничаване на въздействието от намаляване на площта на засегнатите местообитания. и) Определяне на ключови точки за мониторинг на ефективността на смекчаващите мерки; й) Заключение. 4. Общи изисквания за съобразяване при представяне на анализа: а) Разработването на анализ, спрямо разработените и одобрени специфични цели на защитени зони от Натура 2000 за обекти от РПМ, следва да съдържа: текстова и графична информация под формата на доклад, таблици, карти, файлове от специализирани софтуерни продукти и други. Всички документи и таблици да бъдат във формати, редактируеми в MS Office. Всички документи (особено електронни таблици) следва да бъдат без скрити и заключени елементи. Всички файлове от специализирани софтуерни продукти следва да бъдат напълно функционални. б) Данни следва да могат да се ползват в GIS среда и да включват всички необходими атрибути за GIS, в т.ч. слоеве на трасе като площен обект, всички съоръжения по трасето и техните характеристики (мостове, виадукти, тунели, съоръжения за преминаване на животни и др.), свързващи пътища, като например ширина (за мостове, виадукти, пътното трасе с банкета по план), дължина (ако няма геореферирано линейно изображение), а за съоръженията за преминаване на диви животни: профил, диаметър, просвет, дължина и др. в) Следва да бъде извършена идентификация с местоположение на съоръженията, описание на технологията за изграждането им, описание с ориентировъчния брой и единична площ за всяко от съоръженията и пътища/площи за достъп по време на строителството. г) При необходимост следва да се извърши и моделиране на шумова експозиция за обекта, както и свързващите пътища между тях, в т.ч. GIS слоеве и аналитичен доклад. д) При анализ на кумулативното въздействие с други инвестиционни намерения следва да се вземе предвид пълния списък с планове/проекти/дейности, за периода след 2010 г., за които има проведена процедура по ОВОС, с влязло в сила и актуално към момента на анализа Решение по ОВОС или преценка, необходимостта от ОВОС, придружен с GIS слой на имотите, в които тези планове/ проекти/ дейности са или ще бъдат реализирани. Списъкът трябва да включва информация за: Дейност/ Обект; Статут съществуващ, планиран, в процес на изграждане; Източник на информация номер и дата на решение и становище; Територия на въздействие землище на населено място. е) В резултат от работата си потенциален/ни изпълнител/и следва да представи/ят с Приемо предавателен протокол (в свободен текст) Извършен анализ, спрямо разработените и одобрени специфични цели на защитени зони от Натура 2000, за обекти на РПМ, който се подписва от представители на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и на определения ИЗПЪЛНИТЕЛ в 2 (два) оригинални екземпляра на хартия и на електронен носител - по 1 (един) за всяка от Страните. ж) Анализът, спрямо разработените и одобрени специфични цели на защитени зони от Натура 2000 за обекти от РПМ, ще се счита за извършен след окончателното му одобрение/съгласуване от МОСВ/РИОСВ (вкл. след отстраняване на грешки и/или непълноти, и/или несъответствия по анализа, установени от МОСВ/РИОСВ, ако има такива) и/или с ППП за приемане от страна на Възложителя. *Забележки: 1. Съгласно чл. 5, ал. 2 от Закона за пътищата, обхватът на пътя е площта, върху която са разположени земното платно и ограничителните ивици от двете му страни, заедно с въздушното пространство над него на височина, определена с нормите за проектиране на пътищата. Широчината на обхвата на пътя извън населените места и в границите на урбанизираните територии с нерегулирани съседни терени се определя с проекта на пътя. Пътните съоръжения и пътните принадлежности се разполагат в обхвата на пътя, с изключение на базите за поддържане на републиканските пътища, енергозахранващите и осветителните съоръжения заедно с прилежащите им терени и снегозащитните съоръжения, които могат да се разполагат извън него. 2. Предаването на Анализът, спрямо разработените и одобрени специфични цели на защитени зони от Натура 2000 за обекти от РПМ и при отстраняване на грешки и/или непълноти, и/или несъответствия се извършва с придружително писмо, входирано в деловодството на Възложителя! 5. Други условия, относими към предмета на поръчката: В резултат на Рамковото споразумение, Възложителят ще сключва договори за изпълнение на конкретни обществени поръчки, като: - когато Рамковото споразумение е сключено с едно лице, Възложителят писмено ще изисква от това лице да допълни своята оферта на основание чл. 82, ал. 2 от ЗОП или - когато Рамковото споразумение е сключено с повече от едно лице, за всеки договор, който предстои да бъде сключен, Възложителят ще провежда вътрешен конкурентен избор за определяне на изпълнител по реда на чл. 82, ал. 3 и ал. 4 от ЗОП. В случай на отправена писмена покана за сключване на конкретен договор, ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ ще изисква от ПОТЕНЦИАЛНИЯТ/ТЕ ИЗПЪЛНИТЕЛ/И да представят оферта с конкретно предложение, в съответствие с изискванията му, посочени в поканата. Всеки конкретен договор се сключва, в съответствие с условията, заложени в Рамковото споразумение и представените от определеният/те ИЗПЪЛНИТЕЛ/И оферта/и. ПОТЕНЦИАЛНИЯТ/ТЕ ИЗПЪЛНИТЕЛ/И по Рамковото споразумение се задължава/т да представи/ят предложение в отговор на всяка покана, отправена до тях от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ посочва в поканата: а) данни за страната/ите, с която ще бъде сключен договор за конкретната поръчка; б) предмет на конкретната поръчка; в) ред и условия за изпълнението на услугите по конкретната поръчка, на базата на условията, определени в Рамковото споразумение, а когато е необходимо и допълнени и по-прецизно формулирани условия, но в рамките на общите условия по Рамковото споразумение; г) прогнозна стойност за конкретната поръчка; д) срок за изпълнение на конкретната поръчка; е) изискванията на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ относно конкретната поръчка; ж) размер и условия на гаранцията за обезпечаване на изпълнението на конкретната поръчка; з) срок за получаване на офертите, който не може да бъде по-кратък от 7 (седем) календарни дни; и) дата и час за отваряне на представените оферти; й) други специфични изисквания на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за изпълнение на поръчката, ако са предвидени. Когато Рамковото споразумение е сключено с едно лице, съгласно чл.82, ал.2 от ЗОП се сключва договор по Образец № 5. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ отправя писмена покана до ИЗПЪЛНИТЕЛЯ и определя подходящ срок за получаване на оферта, като се взема предвид сложността на предмета на поръчката и времето, необходимо за изготвяне на офертата. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ или негов представител разглежда офертата на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, като преценява съответствието и с изискванията на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ, описани в поканата. При необходимост ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ или негов представител има право да изисква от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ да отстрани констатирани нередности в офертата, в определен от него срок. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ сключва договор при спазване на чл. 112а, ал. 1 от ЗОП и при представяне на доказателства по чл. 58 от ЗОП или В рамките на вътрешния конкурентен избор, ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ: отправя писмена покана до лицата по Рамковото споразумение; определя подходящ срок за получаване на оферти, като взема предвид сложността на предмета на поръчката и времето, необходимо за изготвяне на офертите; назначава комисия, която разглежда и класира офертите; определя с решение изпълнител на обществената поръчка, въз основа на определения критерий за възлагане на поръчката и сключва договор или преустановява вътрешния конкурентен избор. След изтичане на срока за получаване на оферти ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ назначава комисия, съгласно чл.82,ал.3 и ал.4 от ЗОП, която разглежда и класира офертите. Оценяването на офертите се извършва въз основа на икономически най-изгодната оферта . Икономически най-изгодната оферта се определя въз основа на критерий за възлагане най-ниска цена по чл. 70, ал. 2, т. 1 от ЗОП. Комисията разглежда офертите, като преценява съответствието им с изискванията на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ, описани в поканата. Комисията проверява дали единичните цени, предложени от ПОТЕНЦИАЛНИТЕ ИЗПЪЛНИТЕЛИ, не надвишават единичните цени по Рамковото споразумение. При необходимост комисията има право да изисква от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ да отстрани констатирани нередности в офертата, в определен от нея срок. След извършване на действията по предходната алинея, действията на комисията се документират в Протокол, който се подписва от всички членове на комисията. Изготвя се доклад от председателя на комисията, относно одобряване работата на същата до Управителния съвет на Агенция Пътна инфраструктура . Класирането на ПОТЕНЦИАЛНИТЕ ИЗПЪЛНИТЕЛИ се извършва в низходящ ред, като на първо място се класира участникът, с най-ниска предложена единична цена, а на последно място участникът, предложил най- висока такава. ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ определя за ИЗПЪЛНИТЕЛ на конкретния договор класираният на първо място участник и изпраща покана за сключване на договор. Обхватът на конкретните обществени поръчки, въз основа на Рамковото споразумение, ще зависи от конкретната необходимост на Възложителя, както и от изискванията на нормативната уредба в срока на действие на Рамковото споразумение. *Забележка: При възлагане на всеки конкретен договор по Рамковото споразумение, Възложителят ще конкретизира обема на работа за изпълнение на поръчката/ договора при отправянето на писмена покана до всички страни по Рамковото споразумение за допълване на офертата при условията на чл. 82, ал. 2 от ЗОП и/или за провеждане на вътрешен конкурентен избор при условията на чл. 82, ал. 3 и ал. 4 от ЗОП за определяне на изпълнител на конкретна обществена поръчка!