Предоставяне на услуги по реда на чл. 3, ал. 1, т. 3 от Закона за обществeните поръчки (ЗОП), а именно: Измерване на изпълнението на нормативите за качеството на универсалната пощенска услуга на основание чл. 15, ал. 1, т. 7 от Закона за пощенските услуги включващо измерване на времето за пренасяне от край до край на единични вътрешни пощенски пратки с предимство. За да се оцени по задоволителен начин качеството на ...
Предоставяне на услуги по реда на чл. 3, ал. 1, т. 3 от Закона за обществeните поръчки (ЗОП), а именно: Измерване на изпълнението на нормативите за качеството на универсалната пощенска услуга на основание чл. 15, ал. 1, т. 7 от Закона за пощенските услуги включващо измерване на времето за пренасяне от край до край на единични вътрешни пощенски пратки с предимство. За да се оцени по задоволителен начин качеството на пощенските услуги, по нареждане на Европейската комисия, Европейският комитет за стандартизация (CEN) разработи серия от стандарти за измерване на това качество. Касае се за стандарт EN 13850, които определя общи правила за измерване на времето за пренасяне от край до край на единични пощенски пратки с предимство. Стандарт EN 13850 също така предвижда регулаторните органи да могат да адаптират правилата към своите национални особености. Във връзка с горното, и на основание чл. 15, ал. 1, т. 7 от Закона за пощенските услуги (ЗПУ), КРС провежда настоящата процедура. Съгласно чл. 15, ал. 1, т. 7 от ЗПУ, КРС определя съответстващи на действащите български и европейски стандарти нормативи за качеството на универсалната пощенска услуга и ефикасността на обслужване и осигурява за своя сметка ежегодно извършване на измерването на изпълнението им от независима организация. КРС е приела Нормативи за качество на универсалната пощенска услуга ( Нормативите , обн. ДВ, бр. 64 от 19 август 2011 г.), изменени и допълнени с Решение № 154 от 09.04.2020 г. КРС (Обн. ДВ. бр. 39 от 28.04.2020г.), в които са определени нормативи за качество по отношение на: времето за пренасяне от край до край на пощенски пратки; редовност на събиране и доставяне на пощенски пратки; време за извършване на универсалната пощенска услуга (УПУ) и срокове за обработване на рекламации. Съгласно § 70 от Преходните и заключителни разпоредби на ЗПУ, пощенският оператор, на когото е възложено задължението за извършване на УПУ, за срок от 15 години, считано от 30.12.2010 г., е Български пощи ЕАД.